Vilkår og betingelser for nettstedet www.obhnordica.no
Sist oppdatert 31. oktober 2023
Groupe SEB Norway AS
Philip Pedersens vei 20, 3. etage
1366 Lysaker
Org. nummer 976747569
Telefon: +47 22 96 39 30
contact.no@groupeseb.com
Om Groupe SEB Norway AS
Groupe SEB Norway AS driver salg av husholdningsprodukter. Vårt mål er å gi deg, kunden, førsteklasses kundeservice og en hyggelig handleopplevelse når du handler hos oss.
Vilkår
Ved å gå inn på og bruke dette nettstedet, godtar du følgende vilkår og betingelser og lovene i OBH Nordica.no
Kjøps- og leveringsbetingelser gjelder for kjøp og bestillinger gjort på OBH Nordica og inneholder informasjon og betingelser om kjøpet ditt. OBH Nordica forbeholder seg retten til å endre disse generelle kjøps- og leveringsbetingelsene uten å varsle deg som kunde på forhånd om endringene. Betingelsene publisert på OBH Nordica på kjøpstidspunktet gjelder for bestillingen din.
Ved å legge inn en bestilling på OBH Nordica, godkjenner du våre salgsbetingelser og forplikter deg til å kjøpe de bestilte produktene.
Groupe SEB Norway AS retter seg mot enkeltpersoner og inngår kun kontrakter med personer som er myndige (over 18 år).
Som kunde hos oss har du rett til å be om informasjon om dine registrerte personopplysninger, og til å få dem slettet eller endret. Hvis du har andre spørsmål, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice via e-post eller telefon.
Lisens
Selskapet gir deg en lisens til å se og bruke materialet (informasjon eller programvare) på dette nettstedet for personlig, ikke-kommersiell bruk.
Produktbeskrivelser
Vi streber etter å sikre at fargene, størrelsene og beskrivelsene av produktene våre er nøyaktige. Det kan imidlertid forekomme små variasjoner.
Prissetting
Alle priser for våre produkter er i NOK og inkluderer MVA med mindre annet er uttrykkelig angitt. Vi forbeholder oss retten til å endre priser når som helst. Alle priser på OBH Nordica er oppdaterte og er oppgitt inkl. mva. Prisene er dynamiske og justeringer kan gjøres når som helst uten forvarsel. Vi tilbyr ikke prisgaranti, og det er prisen i kassen som gjelder. Et fraktgebyr kan legges til og vises i kassen i forbindelse med bestillingen.
Vi tar forbehold for prisjusteringer, tekniske feil, lagerfeil, typografiske feil og utsolgte varer.
Bestilling
Bestillinger kan legges inn via vår hjemmeside. Når en bestilling er lagt inn, vil en bekreftelse bli sendt til din registrerte e-postadresse. Å fullføre en bestilling på OBH Nordica betyr at du godtar våre vilkår og betingelser og at du forplikter deg til å kjøpe de bestilte produktene.
Etter at bestillingen er fullført, vil du motta en ordrebekreftelse sendt til din spesifiserte e-postadresse som en bekreftelse på at vi har mottatt bestillingen din. Hvis du finner noen avvik eller hvis du ikke har mottatt noen ordrebekreftelse, vennligst kontakt vår kundeservice så vil vi hjelpe deg. Vær oppmerksom på at ordrebekreftelsen ikke er en kvittering og derfor ikke en bindende bekreftelse på at levering vil finne sted.
Vi forbeholder oss retten til å endre eller kansellere mottatte bestillinger etter behov hvis levering mot formodning ikke kan gjennomføres, for eksempel i tilfelle varen er utsolgt, ikke er tilgjengelig på lageret eller mulige typografiske feil. Hvis vi ikke kan levere bestillingen din eller deler av bestillingen din, vil du bli kontaktet av oss. Selvfølgelig vil du bli refundert uten forsinkelse hvis bestillingen ikke kunne leveres.
Når bestillingen din er sendt fra OBH Nordicas lager, vil du motta en leveringsbekreftelse med kvitteringen. Kvitteringen er en bekreftelse på at det er inngått en bindende avtale mellom deg og OBH Nordica.no.
Betaling
Betaling for varer kan gjennomføres med Visa, Mastercard eller andre betalingsmetoder som angitt på nettstedet. Varene vil bli sendt når betalingen er mottatt i sin helhet.
For å kunne tilby deg ulike betalingsalternativer, må vi dele dine personopplysninger og din bestillingsinformasjon med våre betalingsleverandører. Vi håndterer dine personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernlovgivning.
Du kan lese mer om vår partner Ayden retningslinjer for personvern og databeskyttelse ved å klikke her:
Kampanjekode
Enhver rabattkode angis i kassen under «angi rabattkode». Rabattkoder kan ikke kombineres med andre tilbud med mindre dette er tydelig angitt i vilkårene for den spesifikke rabattkoden. Du som kunde er ansvarlig for å oppgi riktig rabattkode når du handler hos OBH Nordica.no
Levering
Leveringstid for små husholdningsapparater avhenger av tilgjengelighet og forsendelsesmetode. Selskapet er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaket av befrakterfirmaer eller internasjonale tollavdelinger.
Transportørens representant – Vi tilbyr gratis frakt når du handler for over 500 NOK, for øvrig vil en fraktkostnad på 79 NOK bli lagt til. Leveringstiden er normalt 3–5 virkedager, men hvis du bor på et avsidesliggende sted, kan det ta opptil 3–9 virkedager. Så snart bestillingen din er sendt fra lageret vårt, vil du motta en sporingskobling fra Bring.
Vi gjør alt for å gjøre klar bestillingen din så raskt som mulig. Vi vil varsle deg via e–post hvis det er en leveringsforsinkelse. Du kan når som helst kansellere en bestilling som ikke beholder den lovede leveringstiden.
OBH Nordica er ansvarlig for skader eller tapte pakker under transport. Hvis det oppstår skade ved retur av pakker fra deg som kunde til oss hos OBH Nordica, er det du som kunde som er ansvarlig for varene. Hvis pakken er skadet ved mottak, må dette rapporteres umiddelbart til transportøren. Hvis du oppdager at innholdet er skadet under utpakking, ber vi deg opprette en klage via vårt spørsmålsskjema eller ved å kontakte vår kundeservice.
Retningslinjer og garanti for retur
Kunder har rett til å returnere varer innen 14 dager etter mottak i samsvar med forbrukerkjøpslovene i Norge. Vi hos OBH Nordica ønsker imidlertid å gjøre det enklere for deg som kunde og tilbyr deg et 30-dagers åpent kjøp.
Loven om fjernsalgsavtaler og avtaler utenfor forretningslokaler begrenser retten til å utøve angreretten. OBH Nordica informerer deg som kunde om at angreretten ikke gjelder dersom avtalen i henhold til kjøpsloven gjelder «en vare som raskt kan forringes eller bli for gammel».
Hvis du ønsker å benytte deg av det 30-dagers åpne kjøpet, må du informere oss om at du ønsker å returnere produktet ved å kontakte OBH Nordica via vårt kontaktskjema innen 30 dager etter at du har mottatt leveransen. Ikke glem å oppgi bestillingsnummeret ditt som referanse.
Vær oppmerksom på at produktet må returneres til OBH Nordicas lager i samme stand som du mottok det. Produktets originalemballasje må ikke brukes som ytterste eske, da produktet kan bli skadet under transport. Hvis varen ikke lenger er i uforandret stand, forbeholder vi oss retten til å kompensere for varens verdiforringelse i refusjonen. Verdiforringelse oppstår når varens egenskaper er blitt personlig tilpasset og brukt mer enn nødvendig for å fastslå varens egenskaper.
Når OBH Nordicas lager har mottatt den returnerte varen, refunderes varens beløp. Vær oppmerksom på at leveringskostnaden ikke refunderes for delvis retur. Det er viktig at du tar vare på leveringsseddelen du mottar fra transportøren til returen er godkjent av OBH Nordica.
Angreretten kan ikke utøves hvis varen er returnert skadet eller hvis den er brukt slik at angreretten ikke kan benyttes. Den returnerte varen vil da ikke bli refundert, eller kjøperen kan velge å få den returnerte varen sendt på nytt hvis varen ønskes tilbake.
Tilbakebetaling av beløpet skjer senest 14 dager etter at vi har mottatt varen tilbake på OBH Nordicas lager, og tilbakebetaling skjer via samme betalingsmetode som på kjøpstidspunktet.
Når du har mottatt pakken, anbefaler vi at du undersøker så snart som mulig om leveransen samsvarer med dine forventninger. Kontroller at pakken er levert uten synlig skade på emballasjen, at du har mottatt riktig produkt levert til deg, og at det er feilfritt.
I tilfelle feil, vennligst kontakt vår kundeservice via e-post eller telefon innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget, men vi anbefaler at du sender inn klagen til oss skriftlig. Ved transportskader må du legge ved bilder av emballasjeskaden og eventuell skade på produktet for å forenkle og fremskynde vår prosess overfor våre transportører. Når vi har håndtert saken din og fremmet et krav mot transportøren, vil vi komme tilbake til deg.
Service og reparasjon
Retten til å klage gjelder i tre år etter at du har mottatt varen. Retten til å klage gjelder for originale produksjonsfeil i henhold til lovfestet rett til å klage. For at bytte eller reparasjon skal bli godkjent, må vi undersøke produktet først. Ved misbruk eller uaktsomhet har vi eller vår partner rett til å belaste deg for undersøkelseskostnadene og eventuelle fraktkostnader.
Hvis du ønsker å klage på produktet ditt, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig, men helst to måneder fra feilen ble oppdaget. Avhengig av omstendighetene kan du kreve retting av feilen, prisreduksjon, kompensasjon, ny levering eller at kjøpet kanselleres. Vår kundeservice vil holde deg oppdatert under prosessen.
Vær oppmerksom på at selskaper har to års rett til å klage i henhold til kjøpsloven.
Tips!
Hvis bruksanvisningen har gått tapt, kan den lastes ned eller skrives ut fra produktsiden.
Tvister
I tilfelle av tvist oppfordres kundene til å kontakte vår kundeservice. Tvister kan tas til Forbrukerrådet eller relevant tilsynsorgan hvis en avtale ikke kan nås.
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo
Force majeure
OBH Nordica er ikke ansvarlig for skade eller forsinkelse på grunn av lovgivning, myndighetstiltak, mobilisering, krigshendelse, beslag, valutarestriksjoner, systemfeil, feil eller restriksjoner i leveranser fra underleverandører, streik, lockout, boikott, blokade eller andre lignende omstendigheter som hindrer OBH Nordicas oppfyllelse på en slik måte at den kun kan gjennomføres til en uvanlig høy kostnad
Retningslinjer for personvern
Selskapet overholder personopplysningsloven ved behandling av personopplysninger. Du kan lese mer om hvordan vi håndterer personopplysninger i våre retningslinjer for personvern.
Når du handler hos OBH Nordica, kan du dele dine personopplysninger med oss. Groupe SEB Norway AS er et norskt selskap registrert hos det norska firmaregistreringskontoret med organisasjonsnr 976747569 og er behandlingsansvarlig for dine opplysninger. Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger, kan du lese mer om dette i våre retningslinjer for personvern.
Begrensning av ansvar
Selskapet er ikke ansvarlig for indirekte eller følgemessige tap eller skader knyttet til bruk av nettstedet eller kjøp av varer fra nettstedet.
Endringer i vilkårene Selskapet forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene og betingelsene når som helst. Endringer vil bli lagt ut på denne nettsiden.
Kontakt- og tilleggsinformasjon
Hvis du har klager eller tilbakemeldinger, tar vi med takknemlighet imot dette gjennom vår kundeservice. Vårt mål er å svare på saken din så raskt som mulig, men vi har en responstid på 48 timer.
Vi streber alltid etter å finne den best mulige løsningen på situasjonen som har oppstått.